“Lojaalsuse reeglid”
Kuidas edukad juhid loovad kestvaid töö- ja kliendisuhteid Lojaalsus – kasutu rudiment või hoopiski edasiviiv jõud tänapäeva ärimaailmas? Raamatu autor Frederick F. Reichheld näitab meile veenvalt, et mida pühendunumad on töötajad ja lojaalsemad kliendid, seda suurem on ettevõtte kasum ja arengupotentsiaal. Iga samm, mis astutakse tipptegijate ja klientide hoidmiseks, toob end mitmekordselt tagasi. “Lojaalsuse reeglid” […]
“Loodud kestma”
Mis muudab tippfirmad püsivalt edukaks? Tark ei korda teiste vigu. Veel targem ei kuluta ka energiat sellele, et leiutada vigade vältimise viise, vaid kasutab teiste kogemusi ja juba läbiproovitud, toimivaid meetodeid. Eriti kui ta soovib luua midagi, mis peaks vastu keerulistes olukordades ja muutuvas maailmas ning jääks kestma. Ja seda kõige väiksemast isiklikust ettevõtmisest kuni […]
“Loova ajastu koidik: äri, banaanid ja turunduse surm”
Pool sajandit äris valitsenud reeglid ja põhimõtted on surnud; olulisemaks kui kunagi varem on muutunud ideed ja loovus. Inspireerivas “vana turunduse” surma käsitlevas raamatus räägib Mark Earls neist muutustest ja näitab, kuidas traditsioonilisi turundusprobleeme oleks võimalik lahendada uue filosoofia valguses. Ta räägib lähemalt ka sellise firma loomisest, kus inimesed töötada tahaksid – firma, kus on […]
“Maailma majanduse arengust” I osa
Õppevahend majandusteaduskonna I kursuse üliõpilastele. Sisukord: Anastava majanduse ajajärk. Naturaalmajanduse ajajärk. Turumajandusele ülemineku ajajärk.
“Majanduse ABC”
Autorid: Andres Arrak, Raul Eamets, Toomas Karm, Tõnis Mets, Raul Omel, Romet Rand, Viktor Trasberg, Helina Vigla, Avo Viiol, Endriko Võrklaev. Sisukord: Ratsionaalne käitumine ja majandusteooria. Eesti rahvastik. Majanduslik ebavõrdsus ja vaesus. Nõudmine ja pakkumine. Tööturg, palk ja tööpuudus. Ratsionaalne tarbimiskäitumine. Ettevõtlus. Konkurents. Ettevõtte tulud ja kulud. Raha ja pangandus. Väärtpaberid ja väärtpaberiturud. Pensionid ja […]
“Majanduslik inimene ja poliitiline loom”
Hea lugeja, Sa hoiad käes Hardo Pajula ekskursioonijuhti maailma majanduse ajalukku. “Majanduslik inimene ja poliitiline loom” võiks koos Niall Fergusoni raamatuga “Tsivilisatsioon” ning David Graeberi teosega “Debt” vabalt asendada ülikooli ökonoomika baaskursust. Me elame Eestis õnnelikul ajal. Meil leidub selliseid suurepäraseid autoreid nagu Hardo ning meie majandusel ja ühiskonnal pole kunagi olnud nii palju puhvreid […]
“Majandusprotsesside modelleerimine”
Majandusprotsesside arengul on turumajanduse tingimustes suur isereguleeruv jõud, kuid ta vajab ka majanduspoliitilisele otsusele tuginevat arengu suunamist ja kavandamist. Katsetamine majandusega ilma kvantitatiivsete hinnanguteta ning nende aluseks olevate majandusmudeliteta võib sageli osutuda liiga kulukaks. Majandusnähtuste ja -protsesside arengu analüüsimisel ja kavandamisel on otstarbekas kasutada modelleerimist kui olulist võimalust tegelikkuse adekvaatseks peegeldamiseks, kusjuures mudelit võib käsitleda […]
“Makroökonoomika”
Makroökonoomika on üks olulisemaid ja tähtsamaid õppeaineid majandusteaduse õppeprogrammis. Nagu iga teine teadus, on ka majandusteadus pidevas arengus. On täiesti võimalik, et mõningaid käesolevas raamatus arendatud teooriaid oluliselt revideeritakse. Kuid vanadest teooriatest järelduvad kindlasti uued ja kõigil majandusteooriatel on tõetera sees. Majandusteadus ei ole üksikteooriate summa, vaid mõtteviis, mis aitab aru saada ühiskonnast, milles me […]
“Marketing II”
“Marketing II” käsitleb tarbijate ostukäitumist, turundusteavet, -uuringuid ja turustust, lähtudes turunduse sünnimaa Ameerika Ühendriikide ülikoolide õppekavadest. Kuna tegu on sissejuhatava kursusega, ei ole loetust arusaamiseks eelteadmisi vaja. Toodud seisukohti, väiteid ja järeldusi selgitatakse näidetega ameerikalikust turunduspraktikast.
“Marketing”
Turg – Toode – Tarbija Marketing ehk turundus tähendab klientide vajaduste kindlaksmääramist, etteaimamist ja tulusat rahuldamist. Turundus hõlmab nii toodete ja teenuste reklaami, turu-uuringuid, hinna kalkuleerimist kui ka müügi korraldamist. “Marketing. Turg. Toode. Tarbija” käsitleb juhtimist, keskkonda, turgu, toodet, tarbijate ostukäitumist, turundusteavet, -uuringuid ja turustust, lähtudes turunduse sünnimaa Ameerika Ühendriikide ülikoolide õppekavadest. Kuna tegu on […]
“Marketing” I ja II osa. 2 raamatut
Marketing ehk turundus tähendab klientide vajaduste kindlaksmääramist, etteaimamist ja tulusat rahuldamist. Turundus hõlmab nii toodete ja teenuste reklaami, turu-uuringuid, hinna kalkuleerimist kui ka müügi korraldamist. “Mitte kõik, mida seostatakse sõnaga “marketing”, ei ole seda väärt. See on muutunud moesõnaks. Hauakaevaja jääb ikka hauakaevajaks, isegi kui teda nimetatakse kalmukorraldajaks, ainult matusekulud kasvavad,” on öelnud majandusteadlane P. […]
“Masin, platvorm, inimene. Meie digitulevik”
Kuidas tehnika arenguga sammu pidada? Masinad on mõõtmatult lihtsustanud meie elu ja tööd, täites hetkega ülesandeid, mis varem vajasid palju inimesi ning töötunde. Ent nüüd on algamas aeg, kus ka masinad mõtlevad ja otsustavad – kohati pareminigi kui inimesed. Platvormid on kujundanud äri enneolematuks. Maailma populaarseim meediaplatvorm Facebook ei loo ise sisu, maailma suurima turuväärtusega […]
“Mina teen sind kuulsaks!”
Miks ma selle raamatu üldse kirjutasin? Eestis ei ole veel sellist ilmunud, on lihtsaim vastus. Kirjutamine algas aga ammu – 2003. aastal ühes Kölni hotellitoas. Nüüd, 15 aastat hiljem, on rõõm tõdeda, et lõpuks on Eesti koolid mõistnud muusikaäri kui õppeaine vajalikkust. Sellepärast sai käsikirjast käsiraamat. Käsiraamat kõigile, kes söandavad jalga meelelahutusäri ukse vahele torgata, […]
“Mis on juhtimine?”
Kuidas see töötab ja miks on see igaühe asi. Joan Magretta ja Nan Stone, Harvard Business Review legendaarsed toimetajad ja juhtimisvaldkonna parimad eksperdid, on teinud tõelise kingituse nii juhtimist õppivatele üliõpilastele kui ka praktikutele. Nad on kirjutanud raamatu, mis räägib hea juhtimise tähtsusest. \”Mis on juhtimine\” sobib nii neile, kes on antud valdkonnas alles algajad, […]
“Moodne firma. Ülesehitus, strateegia, töötajate motiveerimine”
Stanfordi professori John Robertsi raamat “Moodne firma” on raamat eduka organisatsiooni kujundamisest. See raamat on kombinatsioon strateegilisest juhtimisest ja majandusteooriatest. Seega on tegemist erilise maiuspalaga nende juhtide jaoks, kes soovivad käia teistest ees ja kujundada oma firmast turuliidri. Majandusteooria vahenditega tulevikutrende ennustades ja firma strateegiat kujundades on tõenäosus ja pikaajaliselt edukatl konkurentsis püsida tunduvalt suurem […]
“Motiveerimise kunst”
“Tulemuslik motiveerimine ei ole lihtne piitsa ja prääniku jagamine. See raamat on asjatundlik ja süsteemne, samas on seda tänu tabavale huumorile kerge lugeda. Soovitav on raamat jätta käeulatusse. Aitab igapäevaselt analüüsida juhtimise “võlukunsti”. Anna lugeda ka oma ülemusele :)” – Üllar Jaaksoo, Tele2 juhatuse esimees “Kasulik raamat lugemiseks kõigile, kes tahavad ise oma elu juhtida, […]
“Mõtle targalt”
Tarkus tuleb kasuks igas valdkonnas. Reeglina elavad kauem ja täisväärtuslikumat elu inimesed, kes langetavad pidevalt tarku otsuseid. Tarkuse väärtus on ilmselge – see on meie mõtlemise, arutlemise, otsuste langetamise, lävimise ja tegutsemise alustala. Just sellepärast küsitaksegi alatasa nõu selle kohta, kuidas mõelda targemalt ja efektiivsemalt. Aeg-ajalt leiate raamatu, mida on põnev lugeda ja mis ühendab […]
“Müügisuhtlemine”
Müüja roll. Ostja roll ja tarbija käitumine. Suhtlemine müügitöös. Müügisuhtlemise mudel. Arusaamatused müügitöös. “Müügisuhtlemise” raamatu eesmärgiks on pakkuda teadmisi ja praktilisi kogemusi kõigest sellest, mis mõjutab müüja tööd.
“Näkkas!”
Silmapaistev võimalus leida endas uut energiat, et taastada täielik töövõime. Kui sulle tundub, et su elu ei ole päris, et sa ei ole oma elus kohal ja ei tunne rõõmu sellest, mida sa teed, aga kui sa pole veel täiesti ajusurnu, siis otsid sa ilmselt abi. See raamat võib sind aidata – kui sind muidugi […]