Äri üleilmastub ja tööjõud mitmekesistub. Just seetõttu on kultuurist arusaamine peaaegu tähtsaim asi iga juhi jaoks. Käesolev raamat aitab mõista, millist mõju kultuur ärile avaldab ning kuidas rahvuskultuur ja organisatsioonikultuur omavahel seotud on. Nende teadmistega varustatud lugeja juhatatakse abinõudeni, mida erinevatesse rahvuskultuuridesse laienenud ettevõttes kasutada saab ja meetoditeni, mida rakendada ettevõtete liitmisel või ka lihtsalt igapäevases rahvusvahelises äritegevuses.
Fons Trompenaars on maailma tunnustatuim kultuuriülese juhtimise spetsialist ning paljude sellealaste populaarsete raamatute, sh Riding the Waves of Culture, Did the Pedestrian Die? ja 21 Leaders for the 21st Century, autor.
Peter Woolliams on Anglia Ärikooli professor ja partner firmas Trompenaars Hampden-Turner.
“Mäletan, et 25 aastat tagasi veetsin oma toonase armsama (praeguse naisega) nädalalõppu Londonis. Ühel pühapäevahommikul küsis ta mu arvamust eile ostetud kleidi kohta, lisades, et oli ostnud selle minu meeleheaks. Minu meelest oli kleit kohutav, kuid vastasin, et see meeldib mulle. Kas ei tule tuttav ette? Kui oleme armunud, saab ausast “ei”-st taktitundeline “jah”. Ühtäkki avastame, et oleme osaliselt jaapanlased. Aga Hollandis peame selleks armunud olema, et suhe muutuks olulisemaks ausast arvamusest millegi kohta.”
– Fons Trompenaars
“Äri ja erinevad kultuurid” peaks kindlasti jõudma kõigi rahvusvaheliste ettevõtete juhtide öökapile, sest tegemist on mahuka ja praktilise käsiraamatuga, mis aitab märgata ja aktsepteerida kultuurierinevusi. Mis peamine: raamatus antakse hulgaliselt kasulikke näpunäiteid ja soovitusi, kuidas organisatsiooni eri kultuuridest pärit allüksusi omavahel selliselt sobitada, et rahvuslikust eripärast kahju asemel hoopis kasu saada.
Käesolev raamat põhineb ühelt poolt nii autorite kui ka teiste kultuuriuurijate laiaulatuslikul uurimistööl, teiselt poolt autorite pikaajalisel konsultatsioonitegevusel rahvusvahelistes ettevõtetes. Just teadusliku uurimistöö ja praktika unikaalne kombinatsioon, segatuna paraja annuse näidetega elust enesest, muudabki selle raamatu heaks ja praktiliseks abivahendiks orienteerumaks üha globaliseeruvamas ärimaailmas.
– Kai Realo
Eesti Statoil kontseptsioonijuht
(valgel eesküljel on kollased täpid)
Ülevaated
Pole ühtegi ülevaadet.