… Hemingway põhiprintsiibiks läbi aegade oli tõdemus, et kirjaniku tööks on tõekuulutamine. Milline tõde ja millal – see oli omaette küsimus, ning kuidas seda saavutada eri aegadel, küllaltki erinev. Kõin need jutud telegraafistiilist, jäämäe nähtavast ja nähtamatust osast, väljamõeldise elust elavam olemine (see on ju nonsenss) ning paljud teisedki müütideks stantsitud stambid on tegelikult hädised trafaretid. Hemingway oli mobilis in mobile – muutuv muutuvas. Küllap just JPT (Ja päike tõuseb) kirjutamise käigus kujunes tal välja tõepärasuse saavutamise esteetiline instrumentaarium. Tööriistadeks olid koha-, tõiga- ning tegevusetunnetus nende ühtsuses. Need kolm vahedaks ihutud terariista kõlkusid edaspidigi kirjanikukarjääri kulgedes ta vöö küljes. JPT oli romaan, mille kirjutamise käigus ta nad vahedaks ihus, kasutades neid edukalt elu lõpuni. Lugege või “Pidu sinus eneses”.
…
“Ja päike tõuseb. Fiesta” oli Ernest Hemingway (1899-1961) läbimurderomaan, mis ilmus esmakordselt 1926. aastal. Raamatu pealkirjas on ühendatud selle toonase kirjastaja (Charles Scribner´s Sons) ettepanek, fraas Koguja raamatust (1:5) , ning Hemingway enda eelistus “Fiesta”, mille all on teos tuntud nii Suurbritannias kui ka Hispaanias.
“Fiesta” on oma teemakäsitlustelt sama aktuaalne ka tänapäeval: grupp noori Euroopas ringi sõitmas, ohjeldamatult pidutsedes ja elu nautides, intriige sepitsedes ja neid lahendades, suhteid sõlmides ja lahutades. See on sõjaromaan ilma reaalse lahinguta ja armastusromaan traditsioonilise armuloota.
Sari Pegasuse klassika
Ülevaated
Pole ühtegi ülevaadet.